Instalacje


Gaźnik


Wtrysk jednopunktowy


Wtrysk wielopunktowy


Sekwencyjny wtrysk


Montaż


Oferta


Cennik


Kalkulator


Partnerzy


Duplikaty homologacji


Kontakt


Hurtownia


O firmie


Oferta


Katalog produktów


Transport


Duplikaty homologacji


Kontakt


Producenci


AGIS can.


ESGI


Irene


KME


PRINS


STAG 300


Stako


Zenit


Artykuły i ciekawostki


Co to jest LPG ?


Historia instalacji gazowych


Zasada działania instalacji gazowych


Podzespoły instalacji gazowych
- Zbiornik
- Wielozawór
- Elektrozawór benzyny
- Elektrozawór gazowy
- Reduktor
- Przełącznik
- Mikser
- Emulator
- Jednostka sterująca
- Wtryskiwacze


Wtrysk sekwencyjny - Samochodowe Instalacje Gazowe




GaźnikWtrysk jednopunktowyWtrysk wielopunktowy
Sekwencyjny wtrysk gazu

Sekwencyjny wtrysk gazu (instalacja gazowa IV generacji) jest urządzeniem najlepiej nadającym się do zasilania, bowiem podanie go do silnika odbywa się przez elektrycznie sterowane wtryskiwacze, zamontowane w pobliżu wtryskiwaczy benzyny, a dawka gazu jest ustalana na podstawie sygnału, pobranego z wtryskiwacza benzyny oddzielnie dla każdego cylindra.

Takie rozwiązanie zapewnia osiągi eksploatacyjne (przyspieszenie, dynamika, prędkość maksymalna) prawie takie same jak przy zasilaniu benzyną oraz kompatybilność z EOBD i z pełną diagnostyką pojazdu.

Dzięki sekwencyjnemu wtryskowi gazu następuje samoczynne przejście na zasilanie gazem po nagrzaniu silnika i automatyczny powrót na benzynę w przypadku wyczerpania się propanu-butanu. Na przełączniku wyświetla się poziom zawartości butli.

Wtryski SGI, oczywiście droższe niż tradycyjne urządzenia, powinno się montować w samochodach wyposażonych w:

- OBD i EOBD, - kolektory ssące o zmiennej geometrii lub wykonane z tworzyw sztucznych
- silniki o dużej pojemności i mocy
- w autach, gdzie tradycyjne urządzenia nie funkcjonują prawidłowo

Zasada działania:

W układzie tego typu wtryskiwacz gazu działa bardzo podobnie do wtryskiwacza benzyny. Z reduktora ciśnienie gazu doprowadzone jest do wtryskiwaczy SGI zamontowanych na dolocie kolektora ssącego każdego cylindra. Komputer oblicza moment otwierania wtryskiwacza i czas trwania wtrysku dla każdego cylindra osobno.

Układ ten zgodny jest z systemem kontroli E-OBD II. Ponadto w systemie tym emisja spalin spełnia najnowsze wymogi UE.

Zaletami sekwencyjnego wtrysku gazu są:

- znaczna redukcja zużycia paliwa
- optymalizacja parametrów jazdy
- zmniejszenie ilości toksyn odprowadzanych do środowiska

Instalacje sekwencyjnego wtrysku gazu cieszą się dobrą opinią wśród wielu kierowców, zwłaszcza zwracając uwagę na zużycie paliwa, które ogranicza się do minimum.



InstalacjeMontażO firmieProducenciKontakt
Montaż Instalacji GazowychSeonet
coded by seonet

statystyka